Mijn 6-daagse trip naar Londen

Daar ging ik dan, om 8 uur 's ochtends in het vliegtuig naar Londen! De trip waar ik al weken naar uitkeek, ging nu toch echt gebeuren! Met een zwart koffertje met alleen maar het hoognodige ( zodat er weer veel mee terug kon ) ging ik samen met mijn lieve vader 6 dagen naar Londen, nog nooit eerder geweest! Lees je mee?

Toen we aankwamen op Stansted Airport zijn we eerst met de trein naar Liverpool station gereden. Daarna gelijk door naar Whitechapel, waar ons hotel stond zodat we ons koffers tenminste kwijt waren! Toen we die gedropt hadden zijn we met de metro (mind the gap between the train and the platform) gelijk naar Oxford Street gegaan. Shopping time!
In Londen is het altijd druk, maar op zaterdag is het nog twee keer zo erg! Toch heb ik het voor elkaar gekregen om met 9 tassen met kleding, accessoires en andere 'troep' terug te komen! Van de Forever21, naar Lush, naar Urban Outfitters, ik ben overal geweest, en ook overal wat meegenomen!
Na een hele middag shoppen was ik bek af, zere voeten dat ik had! Dus met die 9 tassen gingen we terug naar het hotel, hebben we in de stad nog een heerlijke pizza gegeten en daarna ben ik gelijk m'n bedje ingekropen, wat een eerste dag!

De tweede dag gingen we eerst naar het Imperial War museum, iets waar mijn vader heel graag naar toe wilde. En ik heb nooit bezwaar om even een kijkje te nemen in een museum! Zeer indrukwekkend, en zeker een aanrader, het is even zoeken maar dan heb je ook wat. Later die dag hebben we lekker getourist en rondgehangen bij de Londen Eye en BigBen.

Londen trip portabello road les miserables
De derde dag, maandag. We vertrokken met de metro naar Nothing Hill, waar een Portabello Road marktet plaats vond. Een markt me allemaal hippe, leuke maar vooral toeristische kraampjes. Het is zo'n markt waar je eigenlijk niks koopt, maar gewoon lekker door heen wandelt en snuffelt! We hadden lekker weer, en er hing een gezellige sfeer. En toen gingen we 's avonds naar Les Miserables, ik ben een groot musical fan en ga ik Nederland ook vaak naar musicals met m'n vader dus dat kon ik Londen niet missen. Ik denk dat dit het leukste was van mijn hele vakantie, wat een geweldige musical!
Londen trip natural history museum
Dinsdags gingen we naar het Natural History museum, iets waar ik heel graag heen wou! En wat was het druk daar! Vol met kinderen in uniformpjes die daar hun schoolreisje vierden, maar ik heb me zeker vermaakt! Grote dinosaurussen en veel geschiedenis. Het was zeker de moeite waard.

Alweer de één na de laatste dag, helaas de enige dag met regen. Wij gingen gelukkig lekker als echte hipsters rondwandelen op de Camden Market, dit werd mij door vele bloggers aangeraden! Een super leuke grote, overdekte markt met hipster winkeltjes, tweedehands kleding en lekker eetkraampjes! Groot dat het was! Het was super leuk om lekker rond te wandelen en zoveel cultuur te snuiven, helaas mocht bijna nergens foto's worden gemaakt, terwijl het de perfecte plek is om te fotograferen. 's middags gingen we nog naar Shoreditch, weer zo'n hip buurtje!

En toen was het alweer donderdag en tevens de laatste dag. We vlogen pas om half 6 's middags dus we gingen nog even een kijkje nemen bij het Tate Modern museum, ja nog een museum! Een museum van de moderne kunst, ik kan dat wel waarderen!

En dit was mijn trip, ik heb zo genoten, en ik raad het iedereen aan! Zeker weten.

Ben jij wel eens in Londen geweest?
Liefs, Elbrich

10 opmerkingen

1. Wauw zo leuk dat je met je papa op reis ging! Ik vind Londen een heel fijne stad :D Ik wil er best wel nog eens heen!

2. Ah ik ben er vorige week ook nog geweest. Houd van Londeeeen! X

3. Mooie foto's, en het ziet er uit alsof het gezellig was. Hihi, het shoppen herken ik! Ik sla altijd mijn slag als ik in het buitenland ben. Liefs!

4. Ik ben zelf twee keer naar Londen geweest. Ik ga waarschijnlijk dit jaar nog eens gaan. Het is een stad waar je je nooit verveelt, ik hou enorm veel van Londen. Echt een leuke post met mooie foto's !
    x
    bisouspriscilla

BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's allemaal, jullie hebben gave dingen gedaan! Ik ben twee keer in Londen geweest, met school gingen we ook naar Les Miserables. Mooie musical he! Aah, ik heb wel een beetje heimwee naar Londen gekregen door je artikel. ;)

6. Oh wat fijn! Ik ben deze zomer voor de eerste keer in Londen geweest. Het was maar 1 dagje, maar toch heb ik de 'grote' dingen gezien en net zoals jij ook een beetje geshopt :) . Ik wil zeker nog eens terug, want ik wil nog zoveel meer zien! Onder andere Camden Market en een tal van museums.
    Mooie foto's!

Liefs!

BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super! Ik wat vorig jaar met oud & nieuw in Londen met mijn moeder en dat was ook super! Ik ben zo dol op die stad :) x

8. Zo'n fijn verslagje met leuke foto's :)

9. Zelf ben ik er ook nog nooit geweest maar ik wil er wel heel graag naartoe! Wat heb je leuke dingen gedaan!

BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk verslag! Ik zou dit weekend (op en neer) naar London gaan maar, maar heb het deze keer geskipd ivm de aanslagen gezien we met de tunnel gaan.

Bedankt voor je lieve reactie.